tirsdag den 28. juli 2015

Helium og Chatterkids

En fredag morgen sidder jeg på gulvet med nogle børn.
En dreng -R er ved at få sin politibil til at snakke i ChatterKid, og imens er jeg ved at vise nogle børn at man kan optage skøre stemmer i Crazy Heliumbooth.
Efter at jeg er gået fra får jeg øje på R, som sidder med to iPads imod hinanden. Jeg spørger hvad han laver, og han fortæller at han gerne vil ha sin politibil til at snakke som en robot.
R har ideen, men ikke helt den tekniske kunnen, så jeg hjælper ham til at få ideen gjort til virkelighed.
Lidt efter kommer en større dreng til, som synes det er en spændende ide. De to drenge bakser lidt videre, men det er en svær øvelse for dem, at få koordineret hvornår de to iPads skal tændes og slukkes, for at det lykkes.
Jeg synes det er vildt fedt, når børnene selv får ideer og eksperimenterer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar