tirsdag den 28. juli 2015

Leg med apps

Jeg har præsenteret børnene for tre nye apps, som jeg har lært at kende her i forbindelse med at vi udveksler erfaringer i forskningsgruppen: Chatterkid, Creatures fx og Super Power.
Chatterkids introducerede jeg til to drenge en tidlig morgen, og så spredte brugen af appen sig blandt de børn, som var interesserede, både ved at børn lærte børn at bruge appen, og ved at de spurgte om min hjælp.
Creatures, og Superpower viste jeg børnene til en morgensamling. Jeg viste filmen med dinosauren, og optog med appsene, imens at jeg havde projekter sat til. Begejstringen var enorm. Børnene jublede højt og grinede, især når en voksen blev ramt med lazer!!!!!!!
Dagen efter gik  tre drenge selv igang, de skulle en enkelt gang ha at vide hvordan, og så gik det derudaf.
Jeg er imponeret over, hvor lærenemme børn er, og hvor gode de er til at dele deres viden, og hjælpe hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar